MJO Nieuws

MJO meets KCA jazz composers

MJO vzw wil ook een platform bieden aan jonge muzikanten en componisten om in een professionele omgeving ervaring op te doen. Zo heeft MJO in 2018 Lennert Baerts uitgenodigd om een compositie te maken voor het orkest. ‘Times Change and So Must We’ werd in 2020 ook opgenomen en uitgebracht op CD.

Ondertussen is Lennert een vaste medewerker van MJO en docent compositie aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen. Hij kwam met het idee om een samenwerking op te zetten tussen MJO en het Antwerps conservatorium (KCA).

Tijdens de samenwerking volgen de leerlingen compositie een interactief traject van workshops, repetities en feedbackmomenten met MJO. De composities worden hierdoor verbeterd, verfijnd en speelbaar of speelklaar gemaakt.

Het resultaat kan beluisterd worden op volgende concerten:

Zondag 30 april 15u ccMuze, Marktplein 3, Heusden-Zolder

Vrijdag 12 mei 20u Hnita-Hoeve, Lostraat 106, Heist-op-den-Berg

Meer info?

Lieven Cambré

Administratief adres

• Kleine Venstraat 11, 3550 Heusden-Zolder (B)

Onze thuisbasis

• CC Muze, Marktplein 3, 3550 Heusden-Zolder (B)